[29 TIPÓW] BIZNES & MARKETING TRENERA PERSONALNEGO

Napisane przez Jakub Żuk

19 kwietnia 2021

UMÓW SIĘ Z NAMI NA KONSULTACJĘ:

KONTAKT@KIERUNEKTRENER.PL



Biznes & Marketing Trenera Personalnego – dokładnie o tym dzisiaj przeczytasz w tym wpisie. Niezależnie czy jesteś początkującym trenerem personalnym / instruktorem fitness, czy też działasz na rynku kilka lat, zdecydowanie na naszym portalu – dedykowanemu branży fitness znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania, jakie mogą pojawić się w związku biznesu trenera personalnego. Wiedza została przekazana przez ekspertów zakorzenionych w branży fitness od paru lat. Przez ekspertów, którzy przeszli długą drogę od sprzedaży tanich treningów, po eksluzywne pakiety sięgające nawet 1000 złotych za współpracę. Wiedza ta, to również mnóstwo doświadczenia w branży fitness, nie tylko od strony biznesu trenera personalnego, ale również od strony prowadzenia placówek fitness (kameralnych studio treningowych i wielkopowierzchniowych siłowni). Tymi eksperami są Jakub Żuk, oraz Bartosz Dytkowicz.


Efekt WOW na pierszym spotkaniu – pierwszym najważniejszym punktem w biznesie trenera personalnego to grunt dobrze wypaść podczas rozmowy w cztery oczy z klientem na pierwszym spotkaniu. Co to oznacza w praktyce? Trener personalny powinien być dobrze wyspany, pachnący, odpowiednio ubrany (nie mamy tu na myśli mega drogiej odzieży i lansowania się), lecz elegencką odzież w rozsądnej cenie. Powitać klienta powinien również z uśmiechem na twarzy i podczas całego spotkania emanować z niego powinna pozytywna energia. Nie powinien przynudzać podczas konsultacji, mówić wyraźnie, nie uciekać wzrokiem gdy coś tłumaczy klientowi, nie bawić się komórką podczas takiego spotkania, a także uważnie słuchać tego co mówi klient. Podsumowując trener personalny dbający o swój biznes, nie powinien traktować klienta taśmowo, lecz bardzo indywidualnie, dosłownie jak klienta premium, bo docelowo takim klientem powinien stać się każdy przez niego obsługiwany.


Trening próbny wraz z konsultacją – jest to dość częsty zwyczaj, by dana osoba mogła nabrać przekonania o nas, warto zaproponować jej darmowy trening próbny. Nie jest to nic złego, gdyż w innych branżach na przykład robi się darmowe audyty, na podstawie których proponuje się klientowi rozwiązania w długofalowej współpracy. Oczywiście to nie jedyny sposób uwartościowania marki osobistej w branży fitness. O czym napiszemy w kolejnych krokach.

Media społecznościowe – są na pewno zdecydowanie jedną z najlepszych form wizytówki w branży fitness dla trenerów personalnych czy też instruktorów fitness. Warto w nich zadbać o bardzo wiele szczegółów. Polecamy w tym miejscu zasięgnąć po audyt social media składający się z 174 punktów. Czy trzeba przerabiać wszystkie punkty od razu? Niekoniecznie… Wszystko zależy ile w danym momencie mamy uruchomionych kanałów social media. W tym darmowym ebooku, który ma pomóc Wam – trenerom personalnym / instruktorom fitness zostały opisane takie kanały jak: Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube, Oferteo, Twitter, Grupa Facebook, Wydarzenia, a także wiele inych platform i usług, które możemy w ramach nich uruchomić i wykorzystać do zdobycia klientów w branży fitness.

Portale ogłoszeniowe – to zaraz po mediach społecznościowych kolejne miejsce, gdzie trener personalny rozwijający swój biznes może się zareklamować i zdobyć potencjalnych klientów. To jak poprawnie pisać takie ogłoszenia, również przedstawiliśmy w ebooku. Jest to prosta checklista punktów, a realizując każdy z nich przy dodawaniu ogłoszenia kiedykolwiek, mamy gwarancję maksimum sukcesu, ponieważ konkurencja ich po prostu zwyczajnie na świecie nie robi. I nikt się do niej nie zgłasza.

Jak pozyskać podopiecznych? To chyba jedno z najczęstszych pytań jakie nam zadają trenerzy personalni rozwijający z nami ich biznes trenera personalnego. Podopiecznych można pozyskać online i offline. Możliwości jest bardzo wiele, począwszy od prowadzenia mediów społecznościowych, przez reklamy w mediach społecznościowych, jak również korzystając z usług Google – takich jak wysoka pozycja w wyszukiwarce (SEO / SEM / pozycjonowanie), Mapy, czy też Youtube. Dodatkowo Google oferuje program reklamowy Adwords (dzisiaj nazywany Google Ads). Oczywiście wspomniane wcześniej portale ogłoszeniowe, czy też bardziej specjalistyczne serwisy jak Oferteo. Chcesz poznać więcej możliwości / źródeł zdobycia klientów na trening stacjonarny lub online? Zgłoś się do nas na konsultacje.

Streaming treningów online – pandemia covid wymusiła przebranżowienie się, lub też rozpoczęcie działalności online. Treningi personalne jeszcze przed 2020 rokiem były rzadkością, a gdy o tym wspominaliśmy to wszyscy łapali się za głowę i wręcz nie chcieli o tym słyszeć. Streaming online jest bardzo prostą sprawą. W kwestii streamingu online treningów personalnych trzeba zadbać o kamerę, dobre oświetlenie, jak również dźwięk. W przypadku dźwięku doskonale sprawdzi się mikrofon krawatowy, przypinany od odzieży. Warto również pomyśleć o swojej ofercie treningów nagranych z góry, wtedy pozwoli to Ci wyskalować biznes trenera personalnego.

Lokalizacja – bardzo ważna jest również lokalizacja wykonywanych treningów. Musisz nastawić się na to, że trendy się zmieniają, a klienci bywają różni. Jednym nie przeszkadza kwestia dojechania na trening 5-7 km dalej, a innym już tak. Największy nacisk na lokalizację odnośnie treningu personalnego będzie występował u klientów premium, którzy cenią sobie kameralne studio treningowe, od zatłoczonych siłowni. Obecne czasy nasiliły jeszcze jeden trend, który stosuje bardzo mało trenerów, co może stanowić Twój wyróżnik na rynku. Dojazd do klienta, tzw. mobilny trener personalny. Nie chodzi o samo dojechanie do jego pobliskiej siłowni, ale również o na przykład wykonanie treningu w jego domu.

Wielkość klubu – to zaraz po lokalizacji również ważna kwestia, ponieważ jak już wspomniałem, niektóre osoby trenujące nie lubią zatłoczonych obiektów fitness. Dobrze w takim przypadku mieć alternatywę dla takiego klienta.

Baza potencjalnych podopiecznych – nawet jeśli klient dzisiaj odmówił z Tobą współpracy, miej go zapisanego w CRMie lub chociażby w Excelu, z informacją o tym na jakim etapie ten klient jest. O co chodzi z etapem klienta? Etap na jakim znajduje się klient wynika z lejka sprzedażowego w branży fitness. Przykładowo zanotuj czy dostał darmową konsultację, darmowego ebooka, czy była to rozmowa online / offline i wszystkie inne ważne kwestie, które uznasz za stosowne. Informacje te gdy na przykład klient zmieni zdanie pozwolą Ci w łatwy i szybki sposób odnaleźć się w takiej sytuacji, po prostu spojrzysz do CRMu lub Excela właśnie, co jest zapisane w kolumnach. A na podstawie tych wniosków będziesz mógł takiego powracającego klienta zamienić w długofalową współpracę.

Zaplecze – zorientuj się czy studio treningowe, bądź też siłownia ma odpowiednie zaplecze do tego byś mógł odpocząć, coś zjeść, a także czy istnieje miejsce, w miarę ciche, w którym przeprowadzisz z takim podopiecznym konsultacje dietetyczno-treningową. To ważne do uwzględnienia, szczególnie w momencie pełnego grafiku i spędzania na siłowni całego dnia.


Warunki cenowe z klubem – to również ważny punkt podczas wybierania odpowiedniej lokalizacji dla klubu. Jednak to biznes trenera personalnego, przez co musi się też i Tobie takie treningi personalne prowadzić.

Pomoc w czasie pandemii covid19 – warto zorientować się też w przypadku warunków odnośnie karnetów dla klientów i wielu innych kwestii wynikających z zamykania / otwierania obiektów fitness, które mogą przełożyć się pośrednio na współpracę z Twoimi podopiecznymi.



Wywiad dietetyczno-treningowy – może być na przykład zamieszczony na Twojej stronie internetowej do pobrania, w momencie gdy ktoś zakupi dany pakiet. Otrzyma wtedy taki wywiad do uzupełnienia mailem i będzie go musiał odesłać. Jest to dobre rozwiązanie przy współpracach online, ponieważ automatyzuje proces obsługi klienta.


Wyróżniki– zrób sobie analizę Twojego Biznesu Trenera Personalnego / Twojej marki na tle konkurencji. Wymień w czym konkurencja jest dobra, a w czym Ty, znajdź punkty wspólne, oraz to co oferujesz Ty, a konkurencja nie jest wstanie zaoferować. Podkreśl to w kampaniach reklamowych, na stronie www, oraz w mediach społecznościowych. To bardzo ważne byś takie wyróżniki miał, bo gdy klient oprócz Ciebie dostanie 10 innych ofert od trenerów personalnych, będzie musiał na podstawie czegoś zadecydować, z kim woli współpracować.









Metamorfozy – kolejnym wyróżnikiem, który nie będzie tylko obietnicą, ale jednak gwarancją rzetelności, Twojej wiedzy jako trenera personalnego, są zdecydowanie metamorfozy, które warto umieścić w galerii na stronie, oraz w mediach społecznościowych.

Potencjalne miejsca pozyskania klientów – aby każdy biznes, nie tylko trenera personalnego się kręcił, warto wynotować sobie potencjalne miejsca zarówno offline jak i online, gdzie tacy klienci mogą się trafić. Wtedy mając taką listę, wystarczy na przykład śledzić grupy społecznościowe i sprawdzać, czy ktoś w poście ogłoszeniowym, nie szuka trenera personalnego.

Sieć trenerów – każdy biznes ma sufit, który aby przeskoczyć, trzeba zacząć odpowiednio skalować. Rozpisz sobie ilu klientów w ciągu dnia, a potem docelowo miesiąca jesteś wstanie przyjąć, w ujęciu nowych klientów, a także tych później stałych, z którymi pracujesz miesiąc, w miesiąc. A następnie ustal sobie datę osiągnięcia tego limitu, jak również datę zatrudnienia pod Twoją marką dodatkowego trenera, lub trenerów do pomocy. To jedyny sposób skalowania i przyjęcia większej liczby klientów. Ważne byś ustalił procedury, którymi zatrudniony pod Twoją marką trener personalny powinien się kierować.


Strona www – to bardzo dobre źródło klientów. Strona, która jest na wysokich pozycjach w Google przynosi setki, a czasami nawet i tysiące zapytań od potencjalnych klientów. Aby nie być gołosłownym, wystarczy za pomocą narzędzia Google Keyword Tool sprawdzić ile zapytań pod lokalnymi słowami kluczowymi, generują osoby zainteresowane treningiem.

Wspołprace w branży fitness z firmami – kolejnym dobrym sposobem na skalowanie biznesu trenera personalnego są współprace z firmami na przykład suplementacyjnymi, odzieżą sportową i wieloma innymi. Aby jednak tego dokonać, trzeba mieć silną markę osobistą w branży fitness.

Sprzedaż treningów – podążaj zgodnie z trendami, umożliw kupowanie pakietów treningowych przez stronę, a nie tylko stacjonarnie. Pozwoli to też nawiązywać współpracę z podopiecznymi online.

Obsługa klienta – pamiętaj o tym, że obsługa klienta jest bardzo ważna, także budowanie relacji z klientem jest również ważne! Nie pozwól by tak jak u konkurencji czekali po kilka dni na odpowiedź, przyjmuj ich zawsze z uśmiechem na twarzy, pełnym energii, motywuj też swoich podopiecznych każdego dnia w dążeniu do celu, czy po prostu realizowania treningów. Do obsługi klienta świetnie możesz wykorzystać aplikację Shape.care, która pozwala przygotowywać plany treningowe, posiadać wszystkie informacje o klienci w jednym miejscu, a także to co wyróżnia ją na tle innych, jest połączona z rękawiczkami sensorycznymi, które są bardzo zaawansowane i doskonale pozwalają realizować treningi online. Więcej o obsłudze klienta znajdziesz również w naszych materiałach edukacyjnych.

Zatrzymanie klienta na dłużej – każdy trener personalny chciałby zatrzymać klienta na dłużej. Aby tego dokonać to właśnie dbanie o klienta, budowanie relacji powoduje, że klienci decydują się o przedłużeniu współpracy, nawet w niektórych przypadkach na rok z góry.

Narzędzia pomocne do pracy – przy ciągle rosnącej liczbie klientów, narzędzia w biznesie trenera personalnego są konieczne. Pozwalają zautomatyzować wiele kwestii, mieć wszystko w jednym miejscu, niezależnie czy obsługujemy klienta w domu, na siłowni, czy też jesteśmy gdzieś w terenie. A co więcej narzędzia te pozwalają zaoszczędzić czas, właśnie przez to, że niektóre procesy są automatyczne.

Certyfikaty – ten dokument to jedna z form potwierdzenia Twoich umiejętności na rynku fitness. Warto dodać podstawowy certyfikat z ukończenia kursu na trenera personalnego, ale również wszystkie inne certyfikaty ze szkoleń doszkalających. Jednym z lepiej prezentujących się certyfikatów w dorobku trenera personalnego jest certyfikat z akredytacją Reps Polska.

Obiekcje podopiecznychbiznes trenera personalnego, jak każdy inny nie jest prosty. Czasami spotkasz się szczególnie na początku z opornymi klientami, którzy będą mieli wiele zawahań, obiekcji by tylko ostatecznie nie kupić u Ciebie pakietu treningowego. Oczywiście istnieje sposób na rozbijanie takich obiekcji od trenujących osób. A przechodząc przez nasze kursy dowiesz się jak to robić sprawnie. By wynik sprzedażowy pakietów treningów był co miesiąc na poziomie 80-90%.

Profil klienta – będąc trenerem personalnym i tworząc ofertę, musisz ustalić w czym doskonale się specjalizujesz, bowiem trener personalny od wszystkiego, jest od niczego. Konkretnie chodzi tutaj czy chcesz się skupić na osobach, które lubią biegać, jeździć rowerem, czy też na przykład kobietach po ciąży albo przedsiębiorcach. Dla każdej z tych grup musisz nie tylko przygotowywać indywidualną ofertę, ale również zastosować odpowiednie komunikaty w reklamach by trafić do ich podświadomości i sprostować ich wymaganiom / oczekiwaniom.

Rekomendacje – koniecznie zdobywaj rekomendacje na Fanpage czy też w Google Maps, albo na oferteo i w innych miejscach, gdzie możliwe jest wystawienie opinii. To najsilniejsza reklama, zaraz po poleceniach od klientów. Tym bardziej, że rekomendacje nie są pisane przez osoby „widmo” tylko przez realne osoby, których obsługiwałeś i nadal to robisz.

Kanały sprzedażowe – rozbudowuj kanały sprzedażowe powoli, krok po kroku. Pod żadnym pozorem nie nastawiaj się na strategię muszę być wszędzie od razu… Dlatego, bo braknie Ci czasu na realizację i uzupełniania każdego kanału. Stwórz na początek 2-3 silne kanały, a potem dokładaj kolejne.

Logo marki osobistej – zadbaj o to by pojawiało się w przekazie graficznym, zarówno w postach w mediach społecznościowych, portalach ogłoszeniowych, oraz reklamach sponsorowanych. Jest to konieczne, bo to Twój znak marki, który ludzie będą kojarzyć.

Kalendarz treningowy – aby zautomatyzować kwestię wybierania / rezerwacji terminu przez klienta na treningi personalne, zamieść kalendarz na stronie internetowej. Klient sam oceni, które dni masz jeszcze wolne, oraz które mu pasują by podjąć z Tobą współpracę. Ty dostaniesz powiadomienie na maila i będziesz mógł się przygotować, lub zrobić w tym czasie plan dietetyczno-treningowy dla kogoś innego, bez rozmowy z klientem na początku.

Nasza wiedza przekaza przyszłym i obecnym trenerom personalnym & instruktorom fitness to biblia wiedzy, z którą trzeba się zapoznać, by biznes trenera personalnego rozwijał się perfekcyjnie.

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

Jak wygląda biznes trenera personalnego krok po kroku
Efekt WOW
Trening próbny z konsultacją
Media społecznościowe w pracy trenera personalnego
Portale ogłoszeniowe
Jak pozyskać podopiecznych na trening
Streaming treningów online
Lokalizacja
Wielkość klubu
Baza potencjalnych podopiecznych
Zaplecze studio treningowego
Warunki cenowe z klubem fitness
Pomoc w czasie pandemii covid 19
Wywiad dietetyczno treningowy
Wyróżniki w pracy trenera personalnego
Metamorfozy
Potencjalne miejsca pozyskania klienta na trening
Sieć trenerów
Strona www dla trenera personalnego
Współprace z firmami w branży fitness
Sprzedaż treningów
Obsługa klienta podczas treningu
Zatrzymanie klienta na dłużej
Narzędzia pomocne w pracy trenera personalnego
Certyfikaty
Obiekcje podopiecznych
Profil klienta
Rekomendacje
Kanały sprzedażowe
Logo marki osobistej
Kalendarz treningowy

biznes trenera personalnego


w biznesie trenera personalnego


biznesu trenera personalnego


biznes trenera personalnego


w biznesie trenera personalnego


biznesu trenera personalnego


Zobacz inne nasze artykuły…

Branża fitness - informacje, porady, wywiady - BLOG KIERUNEKTRENER.PL