8 SPOSOBÓW pozyskiwania KLIENTA PREMIUM na TRENINGI PERSONALNE

Napisane przez Jakub Żuk

3 maja 2021

Cześć wszystkim! Dzisiaj opowiem o ośmiu sposobach pozyskiwania klienta premium na treningi personalne oraz na współpracę online i od razu zaznaczam, że każdy nasz klient powinien być premium. Nie powinniśmy ich dzielić. Natomiast dzisiaj przedstawiam po prostu osiem takich zasad. 

Pierwsza rzecz – gdzie poszukiwać tego klienta? Moim zdaniem Facebook i Instagram są fajne do pozyskiwania większości klientów. Natomiast jeżeli chodzi o segment typowo premium, powinniśmy raczej kierować się na portale typu Goldenline lub LinkedIn. 

Tam jest tak naprawdę grupa osób na wyższych stanowiskach, prezesów, właścicieli firm, przedsiębiorców, którzy są bardzo majętni. Natomiast tam inaczej zupełnie inaczej buduje się relacje niż na Facebooku. Tam ludzie nie szukają tak bardzo rozrywki, jak na innych portalach. 

Ważne, żeby budować tam relacje. Budowanie długofalowej relacji to nie zdobycie klienta od razu. To jest troszeczkę inwestycja w przyszłość. Napisz do dziesięciu, dwudziestu osób. Dobrze je poznasz, wtedy ci zaufają i wtedy mogą w ogóle kupować Twoje produkty. 

Następna rzecz – wartość wniesiona we współpracę np. siłownia na wyłączność czy dodatkowe gratisy. Tacy ludzie bardzo cenią takie rzeczy, nawet jeżeli są malutkie. To jest jak dostanie w dobrym hotelu szamponiku. Wyróżnia klasę premium. 







I tak samo należy się zachowywać, jeżeli jest się trenerem.

Następna rzecz to widoczne efekty podopiecznych. To jest ważne zarówno dla podopiecznego, jak i dla Ciebie. Ludzie chcą efektów i chcą widzieć zmiany.  Metamorfoza działa na podświadomość.  Jeżeli ktoś widzi, „było tak i tak, a ja chcę to osiągnąć” to wtedy sprzedajesz. 

Kolejna sprawa – bycie widocznym np. w Gazecie lub zawodach. Takie osoby też często cenią samo to, że ich trener gdzieś wystąpił. Warto być takim mini celebrytą. 

Przykładowo, ktoś napisał o tobie artykuł. To są takie rzeczy, które bardzo przyciągają uwagę, ale np. samo fakt, że jesteś na stronie klubu, w którym jesteś zatrudniony, to już jest coś takiego fajnego. “Ja ćwiczę z tą osobą, którą widziałem na monitorze”, myśli klient.

Następna rzecz – profesjonalny wizerunek w social mediach oparty na wiedzy. Nieprofesjonalny to takie “pajacowanie”, napinanie bicepsów. Ja tego nie hejtuje, tylko po prostu mówię, że raczej taka osoba nie będzie chciała współpracować z kimś, kto się tylko napina, bo to nie jest ten cel. 

Tutaj odchodzą jakieś elementy chwalenia się. 

A jeżeli ktoś wejdzie w Twoje social media i zobaczy, że Ty masz ciągle jakieś merytoryczne artykuły, to pomyśli sobie od razu “ok, przykłada się do tego tematu, więc jest autentyczny”.

Następna rzecz – cena. Uwierz mi, niska cena nie przyciąga, zwłaszcza jeżeli chodzi o klientów Premium. Nie jest to fajne. Można to porównać do tego, jakby ktoś robił wyprzedaż samochodów prestiżowej marki, ale kosztowałoby to 7 tysięcy. 

Zastanawiałbyś się/ zastanawiałabyś się po prostu, dlaczego to jest takie tanie. Co tam jest. Co tam jest zepsutego, że ten samochód jest taki tani. To bardzo działa na człowieka, więc pamiętaj o tym, żeby nie ustawiać najniższych cen. 

Następna rzecz – jasno określony regulamin, warunki współpracy i umowa to jest mega wyróżnienie. Mało kto to robi, naprawdę mało kto spisuje umowy. Zauważ, że jeśli wypożyczasz samochód w dobrej wypożyczalni, to od razu dostajesz umowę, wpłacasz kaucję itd. Wszystko jest ogarnięte na wysokim poziomie i Ty wiesz, że ta wypożyczalnia jest dobra, że tam nie będzie żadnych zgrzytów. 

Tak samo jest tutaj. Profesjonalny trener powinien przyjść z teczką dokumentów. Tutaj nie ma się co oszukiwać, to jest jakieś tam potwierdzenie.

Następna rzecz, już ostatnia, to jest prawdziwa relacja. To trzeba zbudować, samo się nie pojawia. Relacja się buduje poprzez poznawanie przez rozmowę, przez sympatyczną atmosferę, ale również przez zaufanie i efekty. 

To wszystko sprowadza się do prawdziwej relacji, opartej na zaufaniu. Więc to musi być swego rodzaju przyjaźń, a nie praca wykonana po łebkach.  Jako trener musisz obserwować, jak ktoś się czuję, jakie ma samopoczucie, czy czasem podać wodę, czy czasem podać ręcznik i wtedy się buduje relacja, na którą bardzo zwracają uwagę klienci Premium. 

Mam nadzieję, że pomogłem. Zapraszam na naszą stronę www.kierunektrener.pl. Dzięki wielkie za przeczytanie! Widzimy się za tydzień. Pa!

Zobacz inne nasze artykuły…

Branża fitness - informacje, porady, wywiady - BLOG KIERUNEKTRENER.PL