3 KLUCZOWE zasady budowania wizerunku w pracy trenera personalnego

Napisane przez Jakub Żuk

19 kwietnia 2021

Cześć wszystkim! Dzisiaj opowiem Wam o 3 zasadach budowania wizerunku w pracy trenera personalnego. 

Temat bardzo lubię, natomiast jest tak bardzo szeroki, że można by było go podzielić na  sprzedaż, marketing i budowanie wizerunku, bo jest to całkowicie odmienna rzecz. Tak naprawdę, po co ten wizerunek budować?

Przede wszystkim po to, żeby cieszyć się fajną renomą i popularnością wśród swoich podopiecznych. Będziemy więcej sprzedawać i więcej osób będzie nam ufać – to jest po prostu taki zawód i to do tego się sprowadza.

Jak zrobić, żeby nam ludzie ufali? Przede wszystkim trzeba swoją wiedzę udowadniać, kojarzyć się z ekspertem i z osobą kompetentną, czyli jesteś takim troszkę lekiem na całe zło, ponieważ jednocześnie psychologiem, a jednocześnie leczysz ruchem i żywieniem.

Jeśli chcesz fajny wizerunek zbudować w pracy trenera personalnego, ogólnie, żeby być takim fajnym trenerem, którego lubią ludzie i chętnie do niego przychodzą, chętnie wracają i sami go polecają, to nie tylko prosisz o polecenie, tylko ludzie chcą o tobie sami opowiadać.

Jak być ekspertem? 

Pierwsza sprawa to jest trener jako ekspert, ale nie tylko w social mediach, ale również offline. Jeżeli kojarzysz się z ekspertem, to masz wiedzę, czyli wiedzę musisz udostępniać, możesz to zrobić w formie darmowych porad. Możesz to zrobić, będąc na siłowni, dając ludziom rady, kiedy trenują, przy recepcji, ale jeżeli robisz to nagminnie, to stajesz się takim ekspertem, do którego ludzie lubią przychodzić po radę i chętniej mu zapłacą.

Online jest o tyle prosty, że możesz przecież prowadzić swojego Fanpage’a i w prosty sposób dawać codziennie ludziom porcję wiedzy, w jakiej tylko chcesz formie. To się też łączy z tym, żeby być specjalistą w swojej dziedzinie, ale to już jest troszeczkę osobny temat, aczkolwiek możesz tworzyć content dotyczący po prostu treningu czy żywienia. Jest to wersja troszeczkę okrojona i polecałbym bardziej iść w stronę specjalizacji.







Następna rzecz – Twój warsztat. Poprawnie, fajnie robione treningi, treningi testowe, treningi właściwe, dobrze ułożone, skonstruowane karty treningowe, wywiady i całe mnóstwo rzeczy, które świadczą o tym, że jesteś inny/a, nie jesteś zwykłym trenerem, kiepskim, średnim, tylko najlepszym. Wszelkie dodatki, prezenty dla klientów i tego typu rzeczy, to buduje twój wizerunek trenera jako kogoś więcej, jako trenera, o którym mówią ludzie WOW, no nieźle naprawdę. Niewiele jest takich trenerów i to jest właśnie cała sztuka.

Trzecia rzecz. Wizerunek to jest również to, co robisz poza życiem trenera. O tym się często zapomina, mówiąc trenerom personalnym na wszelkich kursach, nawet takich lepszych z marketingu, że tak naprawdę  tym, kim oni są poza tym, że są trenerami, też jest ważne dla klientów. 

Na pewno pozytywnym sposobem na pokazanie się nie będzie impreza w weekend, gdzie pokazujesz, że pijesz. Jeżeli to jakieś piwko ze znajomymi, to może działać na twoją korzyść, że jesteś osobą, która nie oszalała na tym fit punkcie. To są ludzie, którzy są normalnymi ludźmi, oni nie idą do zawodów bikini fitness.

Trochę się rozpisałem na ten temat, ale chciałem to zobrazować w jakiś krótki sposób. Ja się żegnam z wami, jeżeli macie jakieś pytania, Jakub Żuk Trener Personalny na facebooku, lub Kierunek Trener i indywidualne szkolenie ze mną, w którym pokazuję, jak krok po kroku, najpierw się reklamować, nie tylko w internecie, ale też offline i późnej konkretnie sprzedawać swoje usługi i zwiększać zarobki cały czas nie tylko z treningów personalnych i współprac, ale też z dodatkowych źródeł.

Dziękuję za Twój czas, do zobaczenia!

Zobacz inne nasze artykuły…

Branża fitness - informacje, porady, wywiady - BLOG KIERUNEKTRENER.PL