Jak pozyskać klientów do cateringu dietetycznego?

Napisane przez Jakub Żuk

18 stycznia 2021

PODOBA CI SIĘ? UDOSTĘPNIJ ZNAJOMYM!

Witam cię serdecznie.

Dzisiaj opowiem Ci o tym, jak pozyskać klientów do cateringu dietetycznego.  Zajmuję się prowadzeniem agencji Eximus, która działa w zakresie promowania cateringów dietetycznych. Mamy spore doświadczenie z Bartkiem Dytkowiczem w tworzeniu strategii dla takich biznesów, nawet od podstaw.

Gastronomia rządzi się swoimi prawami, mianowicie są bardzo wysokie wymagania odnośnie dostarczanego produktu. Wiąże się to z językiem komunikacji, który musisz zastosować. Musisz zagwarantować jakość, która będzie odzwierciedlona w produkcie.

Zapraszam Cię od razu na grupę “Wiedzę i biznes”, gdzie w każdy poniedziałek pojawia się live oraz na kanał Kierunek Trener. Możesz również wejść na www.agencjaeximus.pl. Tam znajdziesz nasze portfolio, które sięga aż od 2008 roku.

Do rzeczy.

Jeżeli w twoim cateringu nie ma konkretnych procesów, nie dbasz o ofertę, źle zatrudniasz, czy nie liczysz zysków i strat, to ogromna ilość klientów nie przyniesie Ci żadnych zarobków długofalowych. 

Zwróć uwagę na tego klienta, który korzysta z naszego cateringu. Podam Ci dzisiaj 10 case’ów.

Po pierwsze, bardzo fajną kwestią do promowania cateringu jest pozycjonowanie lokalne na miejscowości w których dowodzisz. Po prostu nie pozycjonuje się na miejscowość, do której nie dowieziesz.

Kolejna rzecz to jest współpraca partnerska, głównie z trenerem i dietetykiem, który będzie napędzał ci biznes, uatrakcyjniał ofertę twoich pakietów dodawanym planem treningowym lub planem żywieniowym na 7 dni. 

Później będzie cykliczna współpraca z trenerem, za którą klient dodatkowo płaci, a ty czerpiesz z tego procent jako właściciel cateringu. Jeżeli masz to dobrze opracowane, to będzie świetnie działać. 

Polecam skorzystać z modelu Canvas, który jest standardowym modelem tworzenia biznesu. 

Kolejna kwestia, która bardzo fajnie działa na rzecz cateringu, to jest sposób marketingowy, mianowicie influencer marketing, czyli promowanie cateringu dzięki influencerom. 

Dobrze dobieraj influencerów, nie korzystaj z gotowych rozwiązań typu agencje wyszukujące influencerów, dotrzyj do takich osób indywidualnie, zobacz prawdziwe zaangażowanie na ich profilach. 

Nie 200 tysięcy obserwujących i 5 komentarzy, tylko 10000 obserwujących i 200 komentarzy. Wtedy masz pewność że ten influencer jest “legitny”. 

Kolejna rzecz, która bardzo fajnie buduje markę cateringu i wspomaga marketing to jest sponsoring sportowców, wszelkich zawodów czy eventów. Nawet jeżeli są online, a ty się tam pojawiasz, to napędzasz swoją markę. Oczywiście trzeba mieć odpowiednie nakłady finansowe, a jeżeli masz catering to myślę, że musisz mieć przynajmniej 30% budżetu na reklamę i marketing.

Tak, dobrze słyszysz. Minimalnie 30%.

Większość osób nie inwestuje w marketing. Troszeczkę przeanalizuj konkurencję, to zobaczysz, że ich działania to taki wielki budynek na bardzo cienkich nogach. 

Kolejna kwestia do fanpage i reklama sponsorowana na zestaw testowy. Docieraj z  zestawem testowym do jak największej ilości osób w twojej okolicy. Tutaj nie ma wielkiej filozofii, musisz to po prostu zrobić dobrze. 

Jeżeli chcesz  pomocy w czymś takim, to zapraszam na bezpłatną konsultację do mnie czy do Bartka, chętnie pomożemy. Zapiszesz się i będziemy rozmawiać. Mamy 15 minut dla ciebie na takiej prywatnej konsultacji i i możemy taki problem rozwiązać. 

Kolejna kwestia  to oczywiście remarketing, czyli skorzystanie z zasobów, które już mamy. Bardzo wiele klientów przecieka Ci w cateringu przez to, że wzięli zestaw testowy na 1-2 dni, a Ty do nich już nigdy się nie odezwałeś. Do takich klientów zwracaj się ponownie, inaczej mnóstwo klientów będzie Cię omijać. 

W najlepszych cateringach propozycja przychodzi od razu po odbiorze zestawu testowego. Klient dostaje sms-a ze zniżką 15-20% na pakiet miesięczny, a jeśli jest zdecydowany, to masz komu dostarczać jedzenie przez miesiąc.

Kolejna rzecz to jest współpraca z korporacjami. Proponuję połączenie sił z firmami, które zajmują się masażami biurowymi lub wykładami dla korporacji. Dlaczego nie reklamować tam twojego cateringu?

Właśnie tam są twoi klienci. W korporacjach dyrektor chętnie kupi od ciebie catering, kierownik, manager. Osoby wysoko postawione będą kupować, ponieważ to jest usługa premium. 

Następny case to są kupony dla stałych klientów. W cateringu to działa bardzo silnie i utrzymuje klienta na dłużej. Taka osoba widzi korzyści z tego, że cały czas je u ciebie. Oprócz tego, że oszczędza mnóstwo czasu, nie musi zmywać, nie musi chodzić na zakupy. nie wydaje na dietetyka, to ma jeszcze kupon dla stałego klienta. Klient czuje się zaopiekowany.

Kolejna sprawa to proces sprzedaży, który w cateringu jest podstawą. W wielu firmach to kuleje, nie ma mailingu regularnego czy dopięcia sprzedaży. Czasami przychodzimy z Bartkiem do cateringu i ktoś nam mówi, że ostatni mail był wysłany sześć miesięcy temu i starają się wysyłać te maile tak co 3 miesiące. 

Taki mail się gubi, wtedy email marketing nie jest żadnym marketingiem. To jest tak, jakbyśmy spotkali się z jednym klientem rocznie, nie za bardzo to będzie działać. Regularny kontakt z osobą, sprofilowanie go, odpowiednia segmentacja, zaproponowanie rabatu. 

Mailing przynajmniej raz w miesiącu, 2 razy w miesiącu optymalnie, 3 razy w miesiącu jest super. Jeżeli nie masz na to czasu musisz mieć marketera. Nie ma co oszczędzać,  prowadzisz  biznes, w który trzeba inwestować. 

Jeżeli nie masz funduszy, żeby taki catering doinwestowywać, to proponuje zająć się biznesem, który pochłania mniej zasobów finansowych. To jest gra na takich samych zasadach.  

Ostatnia rzecz to stworzenie profilu klienta. Nawet nie wiesz sam/sama, ile nie wiesz o kliencie. Jeżeli sprofilujesz go w formie 50 konkretnych pytań na temat jego życia, na temat tego, czego oczekuję od oferty, jakie ma obiekcje, jak można go przekonać, jakie mechanizmy zastosować, to będziesz dokładnie wiedzieć, jaką reklamę do niego skierować. 

Myślę, że to jest wszystko. Korzystaj z tego mądrze.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w promocji cateringu, w procesie sprzedaży i obsługi klienta lub chcesz urentownić swój catering, to zapraszam Cię serdecznie do nas na kierunektrener.pl. 

Możesz też wejść na www.agencjaeximus.pl i zobaczyć nasze portfolio.

Jeżeli chcesz otrzymać więcej wiedzy, wejdź na grupę „Wiedza i biznes”.

Pozdrawiam Cię, cześć! 

Zobacz inne nasze artykuły…

Praca z klientem online – warto?

Hej wszystkim, z tej strony Jakub Żuk. Dzisiaj powiem, dlaczego warto współpracować z klientami online i zrobię to w...

BLOG KIERUNEKTRENER.PL - branża fitness, newsy, szkolenia, wydarzenia, technologie, wywiady