Jak zaplanować i zorganizować trening w domu?

Napisane przez redaktor

6 października 2022

Ćwiczenie w domu nie należy do najprostszych czynności, przez to, że często nie mamy na to czasu przez inne obowiązki, czy także nie mamy na to motywacji, czy siły, by się zebrać poćwiczyć. Jednak mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które mogą pomóc Ci w organizacji domowego treningu!

  1. Postaw na regularność.

    Jeżeli masz zamiar rozpocząć treningi w domu, najlepiej gdybyś ustalił sobie stałą porę wykonywania ćwiczeń. Sprawi to, że z biegiem czasu będziesz w stanie wypracować w sobie nawyk, który bardzo mocno pomaga, jeżeli chcesz zadbać o swoją formę, czy zdrowie. Podejście w stylu “poćwiczę, gdy będę mieć chwilę czasu” nie sprawdza się, ponieważ ta chwila może nie nadejść, a Ty zostaniesz bez treningu. Wprowadzenie harmonogramu, to sposób na łatwiejszą drogę w osiągnięciu celu!
  2. Wyznacz swoje miejsce do ćwiczeń.

    Nie masz domowej siłowni? Spokojnie, nawet w małym mieszkaniu jesteś w stanie wyznaczyć miejsce pod ćwiczenia. Może to być w sypialni, w kącie w salonie, czy także na korytarzu. Ważne jest to, abyś znalazł miejsce, gdzie będziesz mógł trzymać matę i swoje akcesoria treningowe. W przypadku, gdy nie masz miejsca, by trzymać te rzeczy na widoku, to schowaj je w szafie, czy po łóżkiem, aby CI nie przeszkadzały w codziennym funkcjonowaniu.
  3. Nie traktuj ćwiczeń, jako przykry obowiązek.

    Musisz zmienić myślenie o aktywności fizycznej. Nie traktuj treningu, jako coś, co musisz zrobić, aby móc zasłużyć na wykonanie innej czynności, którą lubisz. Powinieneś przede wszystkim skupić się na pozytywnych aspektach treningów, czyli na tym, co mogą wnieść do Twojego życia. Może to być zredukowanie stresu, poprawienie nastroju, czy zbudowanie pewności siebie, przez lepszy wygląd.
  4. Szukaj stale motywacji.

    Spędzasz dużą część dnia przeglądając social media? Wykorzystaj to i znajdź swojego fitnesowego mentora, którego obserwowanie będzie dla Ciebie motywatorem do ćwiczeń. Taka osoba powinna być często aktywna, abyś Ty miał częstą porcję motywacji do działania. Dzięki temu Twój zapał nie minie i będziesz mieć nowe pomysły na treningi.






Jeżeli zastosujesz się do tych kilku rad, to gwarantujemy, że ćwiczenia w domu będą dla Ciebie o wiele przyjemniejsze, a Ty będziesz mieć większą motywację, do osiągnięcia swojego celu!

Zobacz inne nasze artykuły…

4 niedocenione ćwiczenia siłowe

4 niedocenione ćwiczenia siłowe

Z pewnością, jeżeli uczęszczasz już jakiś czas na siłownię, to znasz już te najpopularniejsze ćwiczenia. Jednak dla...

Branża fitness - informacje, porady, wywiady - BLOG KIERUNEKTRENER.PL