Czy trening na siłowni może pomóc zmniejszyć ból szyi?

Napisane przez redaktor

6 października 2022

Coraz więcej osób, nie ważne w jakim wieku, skarży się na ból szyi. Przyczyną tego stanu rzeczy najczęściej jest długie siedzenie w zgarbionej pozycji z wysuniętą głową w kierunku ekranów, ponieważ taka pozycja jest dla nas nienaturalna, przez co z czasem pojawiają się komplikacje i bóle.

Czy telefony mają na to wpływ?

Gdy chcemy coś sprawdzić na telefonie, przekrzywiamy naszą głowę o około 60 stopni do przodu, ten ruch sprawia, że nasza szyja jest obciążona niemal 6-cio krotnie bardziej, niż podczas naturalnej pozycji! Mięśnie Twojej szyi i pleców, nie zostały stworzone do takiego wysiłku, co w dłuższej perspektywie powoduje ból spowodowany obciążeniem ścięgien, więzadeł i mięśni.







Czy trening siłowy może pomóc?

Posłużymy się tutaj eksperymentem dokonanym przez centrum badawcze w Kopenhadze. Jego uczestnikami były kobiety, które miały za zadanie wykonywać pracę, która obciążała ich szyję oraz górną partię pleców. Wszystkie z nich zgłaszały bóle, spowodowane przeciążeniem lub nadmiernym rozciągnięciem, przez zmniejszony przepływ krwi.

Uczestniczki podzielono więc na trzy grupy, pierwsza wykonywała trening siłowy, druga lekką lekką aktywność fizyczną oraz trzecia grupa nie ćwiczyła wcale.

Jakie ćwiczenia na bóle szyi wykonywały kobiety z badań?

  • szrugsy,
  • podciąganie sztangi do klatki piersiowej na stojąco,
  • odwrócone rozpiętki,
  • wiosłowanie sztangielką w opadzie tułowia.

Wszystkie te ćwiczenia były ukierunkowane na mięśnie szyi, ramion i górnej części pleców.

Czy są inne sposoby na zmniejszenie bólu szyi?

Przede wszystkim podczas długiej pracy biurowej powinieneś zastosować się do kilku zasad:

  • stopy ułóż płasko na podłodze, nie krzyżując przy tym nóg,
  • ustaw monitor na wysokość oczu, aby nie patrzeć w dół podczas pracy,
  • rób sobie częste przerwy na rozciągnięcie i krótki spacer,
  • ściągnij łopatki i opuść barki w dół.

Pamiętaj, że przyczyn bólu szyi może być wiele, jeżeli w Twoim przypadku ćwiczenia i rady powyżej nie znajdują zastosowania na jego niwelowanie, powinieneś zgłosić się do lekarza, bądź fizjoterapeuty!

Zobacz inne nasze artykuły…

4 niedocenione ćwiczenia siłowe

4 niedocenione ćwiczenia siłowe

Z pewnością, jeżeli uczęszczasz już jakiś czas na siłownię, to znasz już te najpopularniejsze ćwiczenia. Jednak dla...

Branża fitness - informacje, porady, wywiady - BLOG KIERUNEKTRENER.PL