5 Powodów, dlaczego podopieczni tracą motywację

Napisane przez Jakub Żuk

23 listopada 2019

PODOBA CI SIĘ? UDOSTĘPNIJ ZNAJOMYM!

Znasz tę sytuację, gdy Ty prosisz o raport podopiecznego, a on rezygnuje, lub nie odpowiada? Kryje się za tym 5 Powodów UTRATY Motywacji

Ludzie rezygnują z różnych powodów, naszym zadaniem jako Trenerów jest motywować podopiecznych, tylko jak to robić, gdy tracą motywację ?

1. Powody osobiste o których nie wiesz.

Często zdarzy się po prostu tak, że Twój podopieczny ma coraz więcej pracy i obowiązków, do tego rozchorował mu się pies, a za 2 dni jego tata ma urodziny. Trudno w takiej sytuacji o to, aby pamiętać o wysyłaniu raportów i regularnych ćwiczeniach, oraz diecie.
Zadzwoń do podopiecznego w ustalonych wcześniej godzinach i dopytaj czy, aby napewno nie wydarzyło się ostatnio nic znaczącego w jego życiu, co mogłoby wpłynąć na brak regularności.

2. Brak kontaktu i zaangażowania ze strony Trenera

W natłoku obowiązków, nowych szkoleń, powiększającej się liczby podopiecznych i własnych zajęć, może się zdarzyć, że nie odezwiemy się dłuższy czas do naszego podopiecznego.
To poważny błąd, który może kosztować go utratę motywacji, zanim nasz podopieczny zmieni nawyki żywieniowe i treningowe, co trwa powiedzmy miesiąc, my musimy kompleksowo zadbać o to, aby motywacja była utrzymana na wysokim poziomie.

Napisz do każdego podopiecznego i poproś go o raport treningowych i żywieniowy, zapytaj też o samopoczucie i o to czy ewentualnie powinniście wprowadzić jakieś korekty.

3. Plan treningowy i żywieniowy jest nudny

Nasze ciało adaptuje się do bodźców treningowych bardzo szybko, zwłaszcza gdy dopiero zaczynamy, natomiast nasz umysł, oczekuje ciągle nowych bodźców, w przeciwnym razie znudzi się, przyzwyczai, przestanie to być wyzywaniem, nie będzie widział też sensu w dalszych działaniach, stanie się to po prostu automatyczne.

Zmieniaj plan treningowy i żywieniowy podopiecznym wprowadzając przynajmniej jedną koretkę co tydzień, oraz wymieniając cały plan co 4 tygodnie.

4. Nie monitorujecie efektów

Nawet jeżeli efekty są i to spektakularne – nie oznacza to, że podopieczny dostrzeże je swoim subiektywnym okiem.

Każdy człowiek ma wizję tego jak będzie wyglądał, na korektę tego wyobrażenia ogromny wpływ ma trener. Dopóki nie spełni się wizja danej osoby o wyglądzie marzeń, będzie myślała, że nie ruszyliście z miejsca, a nawet, że jej forma się cofnęła.

Monitoruj efekty podopiecznych co dwa tygodnie zlecając pomiary całego ciała, oraz wagi. Poproś, aby przymierzyli dawno nie ubierane spodnie, lub koszulkę. Raz w miesiącu zaleć sprawdzenie parametrów ciała na profesjonalnym analizatorze składu ciała.

5. Brak możliwości wdrożenia

Choćbyśmy na głowie stawali i nogami przebierali są sytuacje w których plan żywieniowy na 5 posiłków, lub plan treningowy z 4 dniami treningowymi w tygodniu nie ma prawa być wdrożony z różnych powodów. Może to być długotrwały pobyt w samochodzie tej osoby, lub ilość spotkań, która nie pozwala swobodnie przygotować jedzenia, bądź są to obowiązki tak czasochłonne, że godzinny trening łącznie z transportem i czasem na toaletę jest niemożliwe do wdrożenia.

Zaangażuj się w życie podopiecznego dokładnie dopasowując mu plan, który będzie idealnie komponował się w codzienne aktywności, czyli jeżeli ktoś nie ma możliwości zjeść w domu śniadania, zalećmy zjedzenie banana w autobusie do pracy, bądź przygotowanie przekąski dzień wcześniej, która będzie szybka i pożywna.

Zobacz inne nasze artykuły…

BLOG KIERUNEKTRENER.PL